Wiele ludzi wciąż boi się wizyty u lekarza. Lekarz kojarzy się z bólem, cierpieniem i rożnego rodzaju nieprzyjemnościami. Prawdą jest jednak, że w dzisiejszych czasach opieka medyczna nie musi się nam źle kojarzyć. Lekarze coraz częściej są wysyłani na kursy związane z komunikacją z pacjentem, a zatem komunikacja między pacjentem a lekarzem przybiera inny wymiar. Poza tym coraz więcej przychodni i klinik dba o komfort pacjenta. Nie tylko lekarze dbają o poczucie bezpieczeństwa pacjenta, ale również inny personel medyczny. Rejestratorki medyczne starają się być cierpliwe, komunikatywne i otwarte na wszystkich pacjentów, bez względu na ich wiek, stosunek do nich. Również pielęgniarki są szkolone w zakresie komunikacji z pacjentem. Ich codzienny kontakt z ludźmi pozwala na wytrenowanie w zakresie stosowania komunikatywnych poleceń, czy też stwierdzeń. Ponadto przychodnie są coraz lepiej wyposażone w opisy gabinetów oraz posiadają liczne kierunkowskazy, które pomagają pacjentowi odnaleźć się w nowym dla niego miejscu. Jeśli jednak pacjent nie wie gdzie ma się udać, to rejestratorki szybko i dokładnie pokażą drogę. Warto popytać wśród znajomych o odpowiednią przychodnię lub poszperać w internecie na forach w celu uzyskania obiektywnych i szczerych opinii pacjentów. Jeśli trafimy na dobrą przychodnie to z pewnością nie będziemy rozczarowani.