Dieta Cambridge to dieta pozwalająca nie tylko schudnąć, ale także utrzymać szczupłą i zdrową sylwetkę przez długi czas. Składa się z specjalnie przygotowanych trzech posiłków dla pań i czterech dla panów, złożonych z zupek, napoi i batonów. Produkty składowe diety dostarczają niedużą dawkę węglowodanów i są niskokaloryczne – natomiast zawierają duże ilości witamin i minerałów. Stosując ją przez około trzy tygodnie można szybko i efektywnie zrzucić zbędne kilogramy.
Zalecenia w diecie Cambridge

W diecie Cambridge każdy posiłek musi być spożywany zgodnie z zaleceniami dietetyka. Każdy z nich odpowiada, u kobiet 1/3, u mężczyzn 1/4 dziennego zapotrzebowania na witaminy, składniki mineralne oraz białko.

Opiera się ona na białku. Głównym składnikiem diety Cambridge są zupki w proszku, które zalewa się wodą. Są to zupki zamknięte w odrębne, szczelne papierowe opakowania. Po rozpuszczeniu w około szklance wody są gotowe do spożycia. Opcję stanowi zalewanie tylko połowy zupki w szklanką wody. Posiłek jest wtedy mniej aromatyczny smakowo, jednak zyskujemy więcej posiłków dziennie, co niektórym pomoże w zwalczaniu uczucia głodu. Można także zmniejszyć ilość wody aby uzyskać posiłek o konsystencji budyniu. W takim wypadku należy go popijać wodą.

Ważną zasadą diety Cambridge jest picie dużej ilości nie gazowanej wody mineralnej lub innych napojów bezkalorycznych – około 2 litrów dziennie. Zabronione są napoje alkoholowe oraz z kofeiną. Niewskazany jest także nadmierny wysiłek np. podczas ćwiczeń. Do posiłków diety można także dodać łyżkę otrąb owsianych – zalecane głównie jeśli mamy zaparcia.
Efekty stosowania

Podczas stosowania diety w jednym cyklu można stracić nawet do dziesięciu kilogramów nadwagi. Wzorowy cykl wygląda następująco: trzy tygodnie ścisłej Diety Cambridge, a następnie jeszcze dwa tygodnie diety mieszanej. Określenie „ścisła Dieta Cambridge” oznacza spożywanie wyłącznie produktów Cambridge, czyli tylko zupek, koktajli i batoników. Nie wolno jej stosować dłużej niż trzy tygodnie. Dieta mieszana polega na zastępowaniu części posiłków produktami diety Cambridge.

Stosując dietę zapewniamy organizmowi wszystkie niezbędne elementy właściwego odżywiania, a przy tym łączna dzienna kaloryczność posiłków wynosi 400 – 500 kalorii. To bardzo mała ilość i wielu lekarzy uważa, że jest ona nie wystarczająca. Dlatego przy pojawieniu się objawów osłabienia, zmęczenia czy braku chęci do życia należy skonsultować się z lekarzem.

Diety tej nie powinny stosować kobiety w ciąży i karmiące piersią, jednak nie jest ona kategorycznie zabroniona. W takim przypadku może być stosowana jako dieta uzupełniająca. Nie jest to także odpowiedni sposób odżywiania dla osób poniżej 14 roku życia, z cukrzycą typu I, osób z głęboką depresją, chorujących na anoreksję lub bulimię lub uczulonych na białko w mleku.

Jest to sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, który należy bezwzględnie stosować pod okiem fachowych konsultantów. Z tego powodu przed rozpoczęciem stosowania diety Cambridge warto udać się do odpowiedniego specjalisty i porozmawiać na temat naszego odchudzania, ewentualnych chorób i przeciwwskazań do stosowania tej metody.