Dieta oparta o koktajle

Jedną ze zdrowych diet jest dieta strukturalna, stworzona przez dietetyka Marka Bardadyna. Uważa on, że w swoich posiłkach powinno stosować się produkty o maksymalnej wartości odżywczej przy jednocześnie minimalnej ilości kalorycznej. Takie odżywianie ma za zadanie pobudzić aktywność tkanki łącznej, która to odpowiada za regenerację oraz odmładzanie organizmu. Ta dieta nie ma na celu tylko odchudzania.

Dodatkowo polepsza wygląd skóry oraz błon śluzowych, a także wzmacnia układ kostno-stawowy, mięśnie i naczynia krwionośne. Można to zaobserwować podczas rutynowych badań krwi – morfologii, cholesterolu i obecności cukru w organizmie. Organizm oczyszcza się, dzięki czemu również redukuje swoją wagę.

Oczyszczanie organizmu

Dzięki oczyszczeniu organizmu, ciało pozbywa się wszelkich nagromadzonych, czasem przez lata, toksyn, waga normalizuje się, co sprawia, że organizm czuje się lekki i bardziej energiczny. Człowiek ma większy zapał do aktywnego działania, czyli polepsza się jego samopoczucie, a biologiczny wiek obniża się czasem nawet do 15 lat. Dzięki normalizowaniu przemiany materii, człowiek zachowuje na stałe swoją naturalną wagę.

Dieta strukturalna powinna być stosowna nie tylko w celu zmniejszenia wagi. Doskonale nadaje się również do leczenia takich chorób, jak nadciśnienie, miażdżyca, podwyższony cholesterol, cukrzyca, depresja czy nawet zespół przewlekłego zmęczenia. Nie jest to dieta w żaden sposób szkodliwa, nosi nawet nazwę diety pełnowartościowej.

Koktajle w diecie strukturalnej

Głównym elementem diety strukturalnej są koktajle. Mogą one zastąpić nawet dwa posiłki. Koktajl taki może się składać na przykład z jogurtu naturalnego lub mleka sojowego, otrębów lub zarodków pszennych i wybranych owoców. Jest więc smaczny i nie trzeba się męczyć, pijąc co, z czym często można się spotkać podczas innych diet.

Możemy wyróżnić kilka rodzajów koktajli. Jako przykład weźmy zielony – mający na celu poprawę przemiany materii oraz odchudzający. Do wykonania go potrzebne będą:

  • szklanka kefiru lub jogurtu naturalnego (max. 1.5% tłuszczu),
  • pół dojrzałego avocado (około 30 gramów),
  • sześć łyżeczek soku ze świeżej cytryny
  • jedna łyżka zielonej pietruszki (posiekanej),
  • łyżka otrębów owsianych,
  • pół łyżeczki morszczynu.

Do produktów szczególnie polecanych w diecie strukturalnej, zalicza się takie owoce, jak banany, borówki, maliny, morele, pomarańcze, wiśnie i truskawki. Dodatkowo, warto spożywać czosnek, otręby pszenne, siemię lniane, zarodki pszenne, pić zieloną herbatę, jogurty i mleko sojowe, a także sok pomarańczowy.

Dzięki stosowaniu tej diety, można schudnąć od dwóch do czterech kilogramów w ciągu tygodnia. To bardzo dużo, dlatego należy żywić się ostrożnie i nie próbować chudnąć na siłę. Rzecz jasna, należy do tego stosować również różne metody aktywności fizycznej.

Dyskusja się zaczęła! Dołącz do niej

  1. Nutka napisał(a):

    To wspaniała dieta, jaką poznałam już dwa lata temu. Jest w pełni zbilansowana i nie powoduje żadnych efektów ubocznych. Dieta daje niesamowite efekty w połączeniu z ćwiczeniami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *