Dieta Arthura Agatsona

Dieta South Beach czyli po polsku dieta południowych plaż została przygotowana przez doktora Arthura Agatsona – kardiologa pochodzącego z USA. Jego zamierzeniem było stworzenie wzorca zdrowego odżywiania – chciał przygotować dla ludzi wskazówki jak jeść aby pozostawać w dobrym zdrowiu. Nie planował stworzenia kolejnej, jednej z wielu diet odchudzających, jednak wskazówki przyjęły się dość powszechnie i powstała nowa dieta.

Sekret diety nie jest zawarty w ograniczaniu spożywania pokarmów czy głodzeniu się. Jej sedno stanowi odpowiedni dobór składników żywieniowych. Założenia diety nakazują wyeliminowanie z codziennego jadłospisu złych, wysoko przetworzonych węglowodanów, które zdaniem doktora Agatsona są podstawową przyczyną tycia.

Stosując ją nie mamy na celu szybkiego zrzucenia nadmiaru kilogramów, tylko wpojenie zasad, które zaprocentują systematycznym dbaniem o odpowiedni dobór składników pokarmowych.

Zalecane produkty w diecie

Decydując się na zastosowanie diety plaż południa nie musimy każdego dnia liczyć kalorii, czy bać się, że zjadane posiłki są zbyt obfite lub jest ich zdecydowanie zbyt wiele. Wykluczamy z menu wskazane produkty takie jak: białe pieczywo, makarony czy tłuszcze nasycone i cieszymy się z codziennych posiłków, które nie zawierają składników powodujących przyrost masy ciała. Zalecane produkty to białka, węglowodany złożone oraz tłuszcze nienasycone.

Faza I

Dieta South Beach złożona jest z trzech faz. W pierwszej z nich musimy odzwyczaić się od niezdrowych pokarmów. Całkowicie eliminujemy z diety kilka produktów. Ta faza jest najtrudniejsza, gdyż nagle zmienia się nasz schemat żywieniowy. Konieczne jest zrezygnowanie z wszelkich słodyczy, ziemniaków, pieczywa i owoców. Etap pierwszy może zaowocować zrzuceniem nawet do 8 kilogramów.

Niezmiernie ważne aby faza pierwsza trwała minimalnie 2 tygodnie oraz aby w 100% trzymać się zaleceń. Jeśli złamiemy zasady diety i spożyjemy jeden z zakazanych produktów, musimy zaczynać od początku.<

Faza II

Druga faza sprawia już znacznie mniej problemów. Okres jej trwania nie został precyzyjnie określony. Dobieramy go indywidualnie do naszych potrzeb. Etap ten powinien trwać do momentu gdy zyskujemy pewność, że nauczyliśmy się i przyzwyczailiśmy do nowych zasad żywieniowych. Do diety zostają wprowadzone nowe produkty: owoce, nabiał oraz produkty zbożowe. Możemy także zjeść gorzką czekoladę, budyń czy napić się czerwonego wina.

Faza III

Gdy uznamy, że należy już zakończyć fazę drugą, rozpoczynamy trzecią. Jest to faza, która ma stać się naszym nowym stylem życia. Nie ma tu już produktów zabronionych czy takich, które powinno się jeść. Osoby, które pokonały dwa pierwsze etapy zdają sobie już sprawę co dla ich organizmu jest zdrowe a co szkodzi. Dzięki zastosowaniu diety South Beach nauczyliśmy się jak jeść w odpowiednich ilościach i we właściwy sposób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *