Dieta norweska

Dieta norweska stworzona została w szpitalu uniwersyteckim w Oslo przez lekarzy i specjalistów żywienia. Stanowi ona jedną z najnowszych i niezwykle skutecznych diet. Dzięki niej można schudnąć aż 10 kilogramów w 14 dni. Zakazane jest stosowanie diety norweskiej przez okres dłuższy niż zalecane 14 dni, jeśli zaś chcemy ją powtórzyć powinniśmy zrobić to dopiero po upływie miesiąca od wcześniejszego cyklu.

Tak samo jak w przypadku różnego rodzaju innych diet tak samo i dieta norweska wymaga dyscypliny i ścisłego trzymania się narzuconych reguł. Rozpoczęta kuracja nie powinna być przerywana, jeśli jednak to nastąpi program należy rozpocząć od początku.

Żywienie w diecie Norweskiej

Podstawę diety stanowią jajka i grejpfruty. Należy zjadać je codziennie, przez każdy z 14 dni. Nie jest to jednak wyłączne pożywienie. Aby uniknąć monotonii swój jadłospis wzbogacamy surówkami z selera naciowego, marchewki, pomidora i ogórka konserwowego. Możemy także spożywać mięso: piersi z kurczaka, wołowinę a nawet ryby. Jednak mogą one być tylko gotowane. Całkowicie wykluczamy sól, możemy jeść chleb i zaleca się jedzenie szpinaku na wodzie z łyżką jogurtu.

Dopuszczalne napoje to woda mineralna nie gazowana – 2 litry na dzień, owocowe i ziołowe herbatki, słaba kawa. Olej powinien być całkowicie wykluczony. Zamiast smażenia nasze potrawy pieczemy na ruszcie, w folii lub gotujemy. Jajka czyli sedno diety powinny być wyłącznie gotowane. Stosując tę dietę nie jemy kolacji. Składa się ona z trzech posiłków : śniadania, drugiego śniada i obiadu.

Rygorystyczna dieta Norweska

Dieta norweska jest stosunkowo rygorystycznym sposobem odchudzania. Jej skuteczność została potwierdzona, lecz osiągnięcie zamierzonego celu wymaga wiele samodyscypliny, uporu, konsekwencji oraz cierpliwości. Podczas cyklu diety powinniśmy spożywać tylko i wyłącznie produkty dozwolone, ich ilość nie ma aż tak dużego znaczenia. Rzetelna realizacja programu diety pozwoli nam na koniec cieszyć się z zadowalającego efektu.

Dwutygodniowy okres takiego odżywiania powoduje przyśpieszenie przemiany materii, w tym czasie w naszym organizmie zachodzą chemiczne zmiany, które warunkują lepsze i sprawniejsze trawieni pokarmów. Gdy zakończymy cykl nasze łaknienie powinno znacznie zmaleć, zaleca się jednak unikanie produktów bogatych w skrobie.

Przykładowy jadłospis diety Norweskiej

  • Śniadania: 1-2 gotowane jajka, herbata lub kawa (dzień pierwszy stanowi wyjątek – zjadamy 3 jajka – zawsze gotowane)
  • Dzień 1: II śniadanie – grejpfrut, 3 jajka, herbata lub kawa, obiad – 3 jajka, kromka chleba, surówka warzywna- bez sosów i oleju, kawa lub herbata
  • Dzień 2: II śniadanie – 1-2 jajka, grejpfrut, kawa lub herbata, obiad – wołowina, seler naciowy, pomidor, ogórek i inne warzywa, kawa lub herbata
  • Dzień 3: II śniadanie – 1-2 jajka, gotowany szpinak z łyżką jogurtu, obiad – 2 kotlety z piersi kurczaka lub jagnięciny, warzywa (jak wyżej), kawa lub herbata
  • Dzień 4, II śniadanie – warzywna surówka, grejpfrut, kawa lub herbata, obiad- 1-2 jajka, gotowany szpinak, biały ser, kromka chleba
  • Dzień 5, II śniadanie – 1-2 jajka, szpinak gotowany z łyżką jogurtu, kawa lub herbata, obiad – ryba, kromka chleba, surówka warzywna, kawa lub herbata
  • Dzień 6, II śniadanie – sałatka owocowa, kawa lub herbata, obiad – wołowina, pomidor, ogórki kiszone, seler naciowy, kawa lub herbata
  • Dzień 7, II śniadanie – zimne mięso z kurczaka lub indyka, grejpfrut, pomidor, obiad – zupa jarzynowa, drobiowe mięso, gotowana kapusta, pomidor, seler naciowy, grejpfrut, kawa lub herbata.

126 komentarzy

  1. moniffka pisze:

    wczorajszy dzień masakra. ciężko tak se ułożyc godziny jedzenia jeśli ma się dziecko… miAłam zjeś obiad o 17 ale niestety musiałam jechac z małym do lekarza bo gorączkował;/ z chęcią chciałam zjeśc coś na szybko ale się powstrzymałam i zjadłam surówkę po 19 ale jak mam byc szczera to trzeba miec wielką motywację żeby zjeśc to świństwo. pierwsze łyżki nawet spoko ale jak raz mi staneło w gardle o aż mnie cofło nie ma nic innego zamiast tego selera? albo chociaż zamiennik jakiś podobny do soli? blee
    no ale dałam rade i byłam w szoku bo jak wczoraj rano się ważyłam było 76 a już wieczorem 74.5kg ale może mi zostało po wieczornej obżerce i wczorajsza głodówka i sikanie mnie oczyściło he nic ide po jajuszka i będe jeśc śniadanko puki malec śpi

  2. crazybaby69 pisze:

    hej dziewczyny ta dieta naprawdę działa chociaż było ciężko:)Zaczęłam tydzień temu i dziś się ważyłam 4,5kg mi zleciało także jeszcze tydzień i będę zachwycona kolejnymi 4-5oma kilogramami 🙂
    Na początku było ciężko ale cały czas sobie powtarzałam że dam rade to tylko 2tygodnie.W 2 dniu miałam straszne zawroty i ból głowy ale trzeciego dnia było lepiej 🙂 aż do dzisiaj bo organizm już się przyzwyczaił do mniejszej ilości jedzenia i zdrowszego :)pozdro

  3. stefan pisze:

    je juz po djecie ciesze sie ze dalem rady chociaz bylo ciezko psychicznie bo pracuje na kuchni hehe drugi tydzien byl stanowczo latwiejszy dla mnie najgorsze pierwsze 3 dni a pozniej z gorki ale jest warto bo 7 kg zlecialo bez wiekszego wysilku a kazdy sie pyta jak to mozliwe ze tak szybko taka zmiana hehe pozdrawiam I polecam pa

  4. Sandra pisze:

    ja dopiero jutro zaczynam nie wiem czy będą efekty trzymam kciuki 🙂

  5. chaara pisze:

    Witam, w niektórych jadłospisach jest napisane, że powinno się jeść grejpfruta także przy 1 śniadaniu. Czy ktoś wie jak to powinno prawidłowo wyglądać?

  6. okay pisze:

    Ze 108.5 na 101kg w 14 dni. Polecam bo dziala. Teraz przechodze na diete niskoweglowodanowa I cisne dalej w dol, zycze wytrwalosci I sukcesow.

  7. Samira pisze:

    O odchudzaniu mogłabym napisać książkę tak bogate mam doświadczenia.Schudłam 64 kg głównie na diecie norweskiej i nic mi nie dolega.
    Odnośnie diety norweskiej-ona działa i nie problem w samej diecie ale w efekcie jo-jo,które pojawia się przecież po każdej bez wyjątku innej diecie.To przez to,że schudnąć jest łatwo ale utrzymać wagę 100 razy trudniej.Raz powstałe komórki tłuszczowe w naszej tkance nie znikną same z siebie.Po schudnięciu opróżniają się (są puste) ale wciąż są i tylko czekają na nasz słabszy dzień.Rozwiązanie to liposukcja:odessanie owych nadmiernie wyprodukowanych komórek.
    Jeśli dieta wydaje się zbyt nudna,drastyczna czy ciężka wystarczy trzymać się podstawowej zasadzie tej diety a tę widać przecież gołym okiem.Chodzi o to aby oddzielić tłuszcz od węglowodanów.Nie jemy tych dwóch grup żywieniowych razem.Do tego dochodzi cukier który też nie łączymy z tłuszczem i węglowodanami (ale ten jest zawsze przy odchudzaniu zabroniony).
    Nawet jeśli nie chcecie specjalnie być na diecie wystarczy ta zasada w normalnym posiłku.Jeśli macie ochotę na ziemniaczki to bez tłuszczu (bez sosu,mięcha ale z winegretem i surówką.Mało kto myśli że kalorie kalorii nie równe.200 kalorii dostarczone w formie jednej grupy pokarmowej np.węglowodanów z warzywami np.kanapka z pomidorkiem,ogórkiem i sałatą będzie strawiona dużo szybciej (jeszcze przed następnym posiłkiem) niż mniejsza kanapka z tą samą zawartością 200 kalorii ale z serkiem lub serem (tłuszcz) lub wędliny (tłuszcz).Aby spalić połączenie węglowodanów z tłuszczem o tej samej kaloryczności potrzeba dużo więcej czasu.
    Pozdrawiam

  8. chaara pisze:

    Cześć, wiecie może, czy w dniu 3, 5 i 6 na 100% w ogóle ma nie być grejpfruta? 🙁

  9. ekle pisze:

    Dziś 6 dzień diety i z wagi spadło 4,5 kg. 🙂 To moje drugie podejśćie do diety norweskiej, jednak poprzednio odchudzałam się tylko tydzień z różnych przeczyn. Dieta bardzo skuteczna, cera ładna, włosy też, jednak z samopoczuciem różnie. Wieczorem maniakalnie marzę o węglach i tłuszczu. Zaczynałam od 62,5 kg 164 cm i dziś waga pokazała 58 kg. 🙂 Jeszcze 2-3 kilogramy i będę usatysfakcjonowana. Policzyłam, ile dziennie traciłam gramów: 900-700-900-1200-700- … nie solę, jem minimalną ilość jajek i bardzo ściśle trzymam się posiłków. Martwię się tylko co potem – spowolniony metabolizm i bardzo powolne powiększanie kalorycznoeści (pierwsze co zrobię, to dodam jakąs lekką kolację). Ale warto. Powodzenia!

  10. Monis:-)) pisze:

    Hej dziewczyny . Jestem na tej diecie 1 dzien . Probowalam wiele diet ale zadniej nie doszlam do konca mam nadzieje ze z ta bedzie inaczej . Lubie jajka ale ich ilosc mnie troche przerasta, odbijaja mi sie juz, a co bedzie do konca hehe . Po waszych opiniach widze ze dziala skutecznie wiec zrobie wszystko zeby wytrwac:-)

  11. AGNIESZKA pisze:

    WITAJCIE DZIEWCZYNY!
    WIDZĘ ZE DAWNO TU NIKT NIE PISAŁ, ZAINTERESOWAŁA MNIE TA DIETA I CHCIAŁABYM SPRÓBOWAĆ ALE DORZE BY BYŁO WSPÓLNIE PODJĄĆ TAKIE WYZWANIE CZEKAM NA CHĘTNYCH , KTO ZACZYNA ZE MNĄ JA JESTEM OTYŁA WIĘC MAM DUŻO DO STRACENIE ZAPRASZAM DO WSPÓLNEGO STARTU.

  12. Mad pisze:

    Hey, ja z moim chłopakiem stosujemy dietę od 28.10.2014 i powiem Wam, że na dziś dzień tj.30.10.2014 zrzuciliśmy już dwa kilo, jesteśmy oboje pod wrażeniem.:) Niestety pojawia się problem, ponieważ stosuję tabletki antykoncepcyjne i grejpfrut nijak ma się do leków, czy nie można go czymś zastąpić? :/

  13. Ana pisze:

    Mam pytanie. Czy jest istotne jakiego grejpfruta używamy przy tej diecie? Sprawdzałam wartości odżywcze wszystkich i różnią się nieznacznie, a ja zdecydowanie wolałabym jeść zielonego, czerwony jest dla mnie za gorzki.

  14. Zibi pisze:

    Witajcie.
    I ja chciałbym dodać od siebie kilka słów.
    Dietę tę poznałem i pierwszy raz zastosowałem 8 lat temu. Stosuję ją prawie co rok. Jestem facetem, po pięćdziesiątce i przy wzroście 182 znowu przekroczyłem 95 kg a to dla mnie sygnał na alarm.
    Dietę norweską stosowałem kilkukrotni – zawsze z tym samym efektem – spadek masy o 8 do 12 kg, i żeby było jasne dla wszystkich przeciwników gwałtownego chudnięcia, w trakcie 2-tygodniowej diety traciłem 6-8 kg pozostałe 4-6 kg traciłem w kilkutygodniowym okresie po zakończeniu diety.
    Dodatkowym – SUPER WAŻNYM !!! – a pomijanym plusem tej diety jest rewelacyjna wręcz regulacja poziomu cholesterolu i trójglicerydów. Spotkałem się z opinią „specjalistki” dietetyk pani mgr „Jakaśtam” która uważa tę dietę za niebezpieczną ze względu na spożywanie dużej ilości całych jaj. To kompletna bzdura !!! Mój lekarz był do tego stopnia zaskoczony moimi wynikami Lipidogramu, że zlecił mi ponowne badania. Inne laboratorium potwierdziło pierwsze badania, a mój lekarz – Dr nauk med. spec. kardiolog stwierdził, że jeszcze nie spotkał tak skutecznego sposobu na regulację poziomu cholesterolu i trójglicerydów.
    Dieta i owszem, nie jest łatwa, ale efekty i satysfakcja naprawdę rekompensują trudy jej stosowania… chociaż tak szczerze mówiąc, to zastanawiam się czy ona jest bardzo rygorystyczna….? Przecież każda dieta zmienia nasze nawyki żywieniowe i musi być odbierana jako trudna…. 😉
    Pozdrawiam serdecznie. Zbyszek.

  15. dorota31 pisze:

    Witam. jakie przerwy stosować podczas jednym posiłkiem a drugim?

  16. Agatt pisze:

    Polecam, sama spróbowałam i mi pomogło. Cudu nie było ale spadek wagi był

  17. Jola pisze:

    Bylam na tej diecie..da sie przejsc bez priblemu trzeba tylko sprobowac…schudlam 3kg..ale potem wrocilam do swojej wagi☺

1 2 3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *