Dieta zgodna z grupą krwi

Każdy człowiek jest inny, żyje w inny sposób. Nasze rytmy dnia różnią się między sobą, w zależności od tego jaką wykonujemy pracę, ile przeznaczamy czasu na wysiłek fizyczny i wiele innych czynników. Wszystko to determinuje nasze zapotrzebowanie na konkretne składniki pokarmowe. Jednej osobie wybrana dieta pomogła zrzucić zbędne kilogramy i bardzo nam ją poleca, ale z nami nie musi być tak samo. Każdy sposób odżywiania oddziałuje na nas inaczej, jeden lepiej a drugi gorzej. Z tego powodu dieta powinna być właściwie dobrana do naszych indywidualnych potrzeb.

Rola grupy krwi

Badania dowodzą, że jednym z ważniejszych czynników wpływających na nasze samopoczucie, zdrowie, zapotrzebowanie na określone produkty żywieniowe, podatność na stres czy skłonność do depresji jest nasza grupa krwi. Rola krwi w naszym ustroju jest niezwykle rozległa. Transportuje ona tlen oraz składniki odżywcze, usuwa produkty uboczne przemiany materii, reguluje gospodarkę wodną, wspiera obronę przed chorobami oraz steruje systemem odpornościowym.

Wymienione powyżej funkcje krwi przekonują, że nasze żywienie powinno być odpowiednio dopasowane do indywidualnych potrzeb naszego organizmu. Dzięki osiągnięciom współczesnej nauki i medycyny utworzony został program żywieniowy dopasowany do każdej grupy krwi. Taki rodzaj żywienia opracowało wspólnie dwóch lekarzy: James D’ Adamo i Peter D’ Adamo – ojciec i syn. Jest to stosunkowo nowa metoda żywienia jednak zyskuje coraz więcej zwolenników.

Osoby pragnące przy zastosowaniu tej diety w szybkim czasie stracić zbędne kilogramy mogą narazić się na spore niebezpieczeństwa. Zbyt duża utrata wagi może w prostej linii prowadzić do niedożywienia, a co za tym idzie do osłabienia systemu odpornościowego. Z tego powodu najlepszym wyjściem jest eliminowanie z codziennego jadłospisu pokarmów, które mogą mieć wpływ na przyrost masy ciała.

Odżywianie zgodne z grupą krwi

Dla każdej z grup krwi znajdziesz listę składników, z 16 różnych grup, podzielone na odpowiednie kategorie.

  • Pierwszą kategorią są produkty wysoce wskazane, czyli takie należące do tzw. zdrowej żywności, które będą miały na twój organizm, bardzo dobry, a nawet leczniczy wpływ.
  • Kolejna kategoria to produkty obojętne, czyli takie które można spożywać w dowolnej ilości. Nie są one ani szkodliwe dla osób o wybranej grupie krwi ani nie mają żadnych wskazań zdrowotnych.
  • Ostatnia kategoria to produkty, których należy unikać. Są to pokarmy wywołujące u osób o danej grupie krwi różnego rodzaju negatywne skutki uboczne. Najlepiej traktuj jak truciznę i całkowicie wyłącz ze swojej diety.

Jeżeli chcesz, żeby Twoja dieta była w pełni dopasowana do twojej grupy krwi powinieneś zdecydowanie wykluczać z niej produkty zawarte w ostatniej kategorii „unikać”. Zastosowanie nowego całkowicie dopasowanego do indywidualnych potrzeb systemu żywienia wymaga wiele samodyscypliny i wprowadzenia zmian w dotychczasowe życie. Jednak jest to opłacalne, ponieważ zyskujemy lepsze zdrowie, łatwiej nam osiągnąć i utrzymać odpowiednią sylwetkę, jesteśmy bardziej odporni na stres i posiadamy lepsze samopoczucie.

Dyskusja się zaczęła! Dołącz do niej

  1. edyta napisał(a):

    Dziękuję

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *