Na diecie Cambridge

Dieta Cambridge to dieta pozwalająca nie tylko schudnąć, ale także utrzymać szczupłą i zdrową sylwetkę przez długi czas. Składa się z specjalnie przygotowanych trzech posiłków dla pań i czterech dla panów, złożonych z zupek, napoi i batonów. Produkty składowe diety dostarczają niedużą dawkę węglowodanów i są niskokaloryczne – natomiast zawierają duże ilości witamin i minerałów. Stosując ją przez około trzy tygodnie można szybko i efektywnie zrzucić zbędne kilogramy.

Zalecenia w diecie Cambridge

W diecie Cambridge każdy posiłek musi być spożywany zgodnie z zaleceniami dietetyka. Każdy z nich odpowiada, u kobiet 1/3, u mężczyzn 1/4 dziennego zapotrzebowania na witaminy, składniki mineralne oraz białko.

Opiera się ona na białku. Głównym składnikiem diety Cambridge są zupki w proszku, które zalewa się wodą. Są to zupki zamknięte w odrębne, szczelne papierowe opakowania. Po rozpuszczeniu w około szklance wody są gotowe do spożycia. Opcję stanowi zalewanie tylko połowy zupki w szklanką wody. Posiłek jest wtedy mniej aromatyczny smakowo, jednak zyskujemy więcej posiłków dziennie, co niektórym pomoże w zwalczaniu uczucia głodu. Można także zmniejszyć ilość wody aby uzyskać posiłek o konsystencji budyniu. W takim wypadku należy go popijać wodą.

Ważną zasadą diety Cambridge jest picie dużej ilości nie gazowanej wody mineralnej lub innych napojów bezkalorycznych – około 2 litrów dziennie. Zabronione są napoje alkoholowe oraz z kofeiną. Niewskazany jest także nadmierny wysiłek np. podczas ćwiczeń. Do posiłków diety można także dodać łyżkę otrąb owsianych – zalecane głównie jeśli mamy zaparcia.

Efekty stosowania

Podczas stosowania diety w jednym cyklu można stracić nawet do dziesięciu kilogramów nadwagi. Wzorowy cykl wygląda następująco: trzy tygodnie ścisłej Diety Cambridge, a następnie jeszcze dwa tygodnie diety mieszanej. Określenie „ścisła Dieta Cambridge” oznacza spożywanie wyłącznie produktów Cambridge, czyli tylko zupek, koktajli i batoników. Nie wolno jej stosować dłużej niż trzy tygodnie. Dieta mieszana polega na zastępowaniu części posiłków produktami diety Cambridge.

Stosując dietę zapewniamy organizmowi wszystkie niezbędne elementy właściwego odżywiania, a przy tym łączna dzienna kaloryczność posiłków wynosi 400 – 500 kalorii. To bardzo mała ilość i wielu lekarzy uważa, że jest ona nie wystarczająca. Dlatego przy pojawieniu się objawów osłabienia, zmęczenia czy braku chęci do życia należy skonsultować się z lekarzem.

Diety tej nie powinny stosować kobiety w ciąży i karmiące piersią, jednak nie jest ona kategorycznie zabroniona. W takim przypadku może być stosowana jako dieta uzupełniająca. Nie jest to także odpowiedni sposób odżywiania dla osób poniżej 14 roku życia, z cukrzycą typu I, osób z głęboką depresją, chorujących na anoreksję lub bulimię lub uczulonych na białko w mleku.

Jest to sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, który należy bezwzględnie stosować pod okiem fachowych konsultantów. Z tego powodu przed rozpoczęciem stosowania diety Cambridge warto udać się do odpowiedniego specjalisty i porozmawiać na temat naszego odchudzania, ewentualnych chorób i przeciwwskazań do stosowania tej metody.

2 komentarze

  1. vanda napisał(a):

    Ta dieta jest świetna, skusiłam się na nią gdyż nie mam czasu na długie godziny w kuchni. I nie żałuję. Zgubiłam 15 kg w 4 miesiące i nic nie wróciło .

    • werka napisał(a):

      Owszem ta dieta jest skuteczna,schudlam 11 kg po tygodniu. Musialam bo tak przytylam ze w sukienke slubna sie nie miescilam. Ta dieta mi pozwolila na utrate 11 kg w tydzien ale do tego doszla tez gimnastyka i dlugie marsze po 5-8 km dziennie. Ale uwaga ta dieta jest skuteczna za pierwszym razem potem juz takich efektow nie daje. Daje efekt jojo. Najlepsza dieta to spokojne powolne odchudzanie, najpierw oczyscic organizm ze zlogow jakoms fajna dietkom owocowom, wtedy niema bolu glowy, a potem przehsc do diety np. wegt wogterne naprawde dziala i jeszcze jedno aby utrzymac diete nalezy po kazdym straconym kg stabilizacja 10 dni wtedy niema jojo, po schudnieciu trzeba tez pamietac ze utrzymanie utraty wagi przez piec lat daje nam prawie 100% pewnosci ze juz nie przybierzemy na wadze wiec mile panie dieta aby stracic nadwage to pierwszy etap walki, drugi to przez 5 lat walka utrzymanie tej upragnionej wagi. potem juz bedzie ok, tylko ze prawie kazda walka z nadwagom konczy sie usunieciem woreczka zolciowego. . .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *