Etapy diety Atkinsa

Doktor Atkins – lekarz z Nowego Jorku, uważa że aby zwalczyć otyłość i nadwagę nie ma potrzeby zmniejszania ilości jedzenia. Opracowana przez niego dieta pozwala schudnąć 2 kg w ciągu tygodnia. Jego teoria zakłada odmienne komponowanie posiłków. W głównej mierze spożywanie pokarmów bogatych w białko i tłuszcz, a unikanie zawierających cukry proste i złożone. Atkins uważa, że podstawową przyczyną tycia jest łączenie tłuszczy z węglowodanami i białkami.

Program diety składa się z 4 etapów, z których każdy trwa 2 tygodnie:

  • Pierwsza z nich nazwana została wprowadzającą – ograniczamy tu spożycie węglowodanów do 20g na dzień. Dopuszcza jedzenie wszelkich mięs, ryb, drobiu, jaj, owoców morza, serów pleśniowych oraz każdego dostępnego tłuszczu roślinnego. Unikać należy owoców, pieczywa, produktów zbożowych, chudego nabiału i kofeiny, warzyw, które zawierają skrobię oraz miodu, słodyczy, cukru i dżemów.
  • Druga faza – faza dalszej utraty wagi – zwiększamy ilość przyjmowanych węglowodanów do 30 – 50g dziennie. Do naszej diety wprowadzamy nowe produkty. Dozwolone są: rośliny strączkowe, warzywa zawierające skrobię, serki wiejskie, owoce, biały ser, ser mozzarella oraz produkty pełnoziarniste.
  • Trzecia faza – faza przed utrzymaniem wagi. Na tym etapie diety waga spada znacznie wolniej. Musimy obserwować czy dodawane kolejne produkty do naszego jadłospisu nie powodują tycia – jeśli tak jest natychmiast je odstawiamy. Konsekwentnie trzymamy się wytycznych diety.
  • Czwarta faza – jest to faza utrzymania wagi – w naszej diecie powinny znaleźć się takie ilości węglowodanów, które nie będą powodować tycia.

Zakazane jest łączenie jaj, mięsa i ryb z węglowodanami. Podczas stosowania diety spożywamy 3 główne posiłki i 1-2 przekąski. Dopuszczalne napoje to niesłodzona kawa i herbata oraz woda mineralna. Wędlina lub surówka może być przekąską. Dokładne stosowanie zaleceń dr Atkinsa pozwala na utratę do 2 kg na tydzień i utrzymanie prawidłowej wagi. Dietetycy namawiają jednak do konsultacji lekarskiej lub dietetycznej, ze względu na fakt, że ten rodzaj diety może być zastosowany jedynie u osób w pełni zdrowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *