Stosowanie diety 1000 kcal

Zdrowy organizm człowieka, potrzebuje do niezakłóconej pracy i funkcjonowania od 2 500 do 3 000 kalorii dziennie. Dieta 1000 kalorii dostarcza prawie trzy razy mniej niż to wynika z potrzeb organizmu. Istotną sprawą jest więc zapewnienie w tym czasie odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych, bez przekraczania dawki 1000 kalorii. Przy tworzeniu posiłków, powinniśmy kierować się tabelą z opisanymi kaloriami dla każdego z produktów. W ten sposób mamy kontrolę nad tym, co zjemy. Licząc kalorie, możemy dobierać swobodnie produkty, które lubimy.

Działanie diety 1000

Nasza dieta składa się z pięciu posiłków: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Każda pora na jedzenie ma przypisaną, określoną ilość kalorii, kolejno: 200, 150, 350, 100 i 200 kcal. Taki podział ma za zadanie zapewnić przerwy pomiędzy poszczególnymi posiłkami. Chodzi o to, aby nasz metabolizm był regularnie zmuszany do działania i czas trawienia był rozłożony równomiernie. Statystycznie przerwa między posiłkami powinna być trzygodzinna. W międzyczasie najlepiej pić wodę mineralną nie gazowaną. Woda nawilża organizm i skórę oraz zmniejsza uczucie głodu.

Program diety

Zasadą jest spożywanie produktów o zmniejszonej zawartości energetycznej. Nie eliminujemy z diety węglowodanów, białek, tłuszczy, tylko spożywamy je w mniejszej ilości. W diecie zalecane jest jedzenie warzyw i owoców, duży nacisk kładziemy na konsumowanie ryb, mięsa drobiowego. Z warzyw mamy dowolność w spożywaniu przede wszystkim: pomidory, sałaty, marchwi, cukinii, papryki, cebuli, ogórka, zielonego groszku, kukurydzy. Z owoców, to pomarańcze na sok, który towarzyszy nam, jako napój dzienny, truskawki, jabłko, cytryna, kiwi, ananas i grejpfrut.

Efekty diety

Analizy pokazują, że wyniki tej diety są widoczne już po tygodniu. Okres stosowania diety nie powinien przekraczać jednego miesiąca. Następnie w celu uniknięcia efektu jo-jo, należy zastosować dietę 1200 kalorii i 1500 kalorii. Pozwoli to na utrzymanie pożądanej sylwetki przez dłuższy okres czasu. Do tego na stałe w grafiku, należy wpisać ruch fizyczny oraz ograniczyć spożywanie słodyczy. Jak, dotąd to chyba, jedna z najlepszych i bardzo skutecznych diet.

Dieta ta wymaga od nas samodyscypliny i systematyczności. W początkowej fazie nie powinniśmy się za bardzo cieszyć z utraty wagi, ponieważ to nie jest jeszcze właściwe spalanie tkanki tłuszczowej, a jedynie pozbycie się wody przez organizm. Dopiero, w drugim tygodniu zaczyna się proces utraty masy ciała. Ważne jest, aby być aktywnym w czasie stosowania diety i wesprzeć te działania dodatkowo ćwiczeniami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *