Aktywność fizyczna

Podczas procesu odchudzania aktywność fizyczna jest bardzo istotną kwestią. Dodaje nam mnóstwo energii, poprawia przemianę materii i przyśpiesza metabolizm. Jej niewątpliwy plus stanowi także to, że sprzyja wymodelowaniu sylwetki. Utrata masy ciała to nie wszystko żebyśmy byli zadowoleni z efektu – nasze ciało musi być także ujędrnione i sprężyste. Poprzez uprawianie sportu relaksujemy się i odprężamy, poprawia się też nasze samopoczucie.

Ćwiczenia fizyczne i przygotowanie

Jeśli do tej pory nigdy nie ćwiczyliśmy, powinniśmy stopniowo zwiększać poziom wysiłku jaki w to wkładamy. Niezwykle ważną kwestie stanowi systematyczność. Regularnie wykonywane, dobrze dobrane ćwiczenia zagwarantują większą skuteczność. Osoby rozpoczynające ćwiczenia fizyczne po raz pierwszy powinny się dowiedzieć wszystkiego o sporcie jaki zamierzają uprawiać. Takim, które decydują się na sport w celu uzupełnienia w ten sposób swojej diety odchudzającej, poleca się ćwiczenia w dobrze przewietrzonych pomieszczeniach bądź na świeżym powietrzu.

Kolejną wskazówką jest właściwe dobranie ubioru. Buty powinny być odpowiednio dopasowane i wygodne. Odzież luźna, swobodna i przewiewna, wykonana z bawełny, możesz także zainwestować w odzież termoaktywną. Odpowiednio przygotowany lepiej wykorzystasz czas przeznaczony na ćwiczenia fizyczne.

Każdorazowo zaczynaj od odpowiedniej rozgrzewki aby uniknąć nieprzyjemnych zakwasów. Przygotowanie do ćwiczeń powinno trwać minimum 15 minut. Jeśli masz taką możliwość to ćwicz rano i nigdy nie rozpoczynaj treningu bezpośrednio po jedzeniu. Między początkiem wysiłku a ostatnim posiłkiem powinien upłynąć czas przynajmniej dwóch godzin. Pamiętaj także aby zawsze mieć w zasięgu ręki niegazowaną wodę.

Aktywność fizyczna jako wsparcie diety

Bez wątpienia to dieta stanowi sedno odchudzania, jednak jeśli nie uzupełnimy jej w właściwe ćwiczenia fizyczne, możemy nie uzyskać oczekiwanych efektów. Chcąc zrzucić zbędne kilogramy nie możesz ruszać się tylko sporadycznie i liczyć, że to wystarczy. Tylko regularnie uprawiany sport przynosi rezultaty. Dzięki niemu przyspieszysz spalanie kalorii i znacząco poprawi się twoje samopoczucie. Możesz wybrać dowolną formę aktywności, tak aby ćwiczenia sprawiały ci możliwie jak najwięcej przyjemności, np.: aerobik, bieganie, pływanie, jazda na rowerze. Możliwości jest wiele a wybór należy tylko do ciebie.

Nie poprzestawaj na zrzuceniu uciążliwych kilogramów, ponieważ to dopiero połowa sukcesu. Samo odchudzanie nie jest tak wielkim wyzwaniem jak utrzymanie odpowiedniej wagi. Po zakończeniu diety stopniowo wracaj do odpowiednich wartości kalorycznych. Jeśli zaś wykonywane do tej pory ćwiczenia dawały ci satysfakcje, nie rezygnuj z nich, nawet po zakończeniu odchudzania, pomogą ci utrzymać prawidłową wagę i zwiększą twoje samozadowolenie.

Jeśli decyzja o podjęciu walki z kilogramami już zapadła to najwyższy czas zaplanować cały okres, w jakim będziesz się odchudzać. Pamiętaj aby organizując plan swojej diety, znaleźć co najmniej 3 – 4 razy w tygodniu czas na regularne ćwiczenia i jeszcze przed rozpoczęciem odchudzania wpisz je do kalendarza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *